Awans Małgorzaty

Małgorzata dołączyła do nas w październiku 2022 roku obejmując stanowisko Inżyniera ds. Jakości. Kiedy wracamy myślami do tych początków, przypominamy sobie jak sprawnie i odważnie odpowiedziała na nasze wyzwanie szybkiego wdrożenia się. Intensywnie poznawała nasz proces produkcyjny, nie tylko zza biura, ale przede wszystkim w miejscu akcji, a więc na produkcji.  Jako nowa osoba w zespole wniosła również do naszej firmy świeże spojrzenie, z sukcesem wdrażała nowe projekty. Doceniamy jej rzetelną pracę i duży wkład w rozwój fabryki. Serdecznie gratulujemy w pełni zasłużonego awansu na Koordynatora Jakości 😊

Z Małgorzatą rozmawiamy o jej codziennych obowiązkach i wszechstronności, z jakimi wiąże się zajmowane przez nią stanowisko. Zapraszamy do przeczytania krótkiego wywiadu.

Zacznijmy rozmowę od zdefiniowania pojęcia jakości. Co dla Ciebie oznacza „jakość”?

Odpowiem mottem Gucci: „Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę”.

Cytat, po którym aż kusi, aby zapytać się- a co z kosztami, czyli jak się ma do tego ma odwieczny konflikt na linii jakość-produkcja?

Kluczowe jest tutaj zrozumienie, że finalnie i tak najważniejsza jest jakość wyrobu gotowego. Dlatego tak wiele uwagi poświęcam na budowanie świadomości jakościowej w zespole, poprzez szkolenia, ale również wspólną analizę niezgodności na linii i planowanie odpowiednich działań.  Na tym oczywiście nie koniec. Kolejnym etapem jest zawiązanie zespołu interdyscyplinarnego, w którego skład wchodzą specjaliści z różnych działów. Razem wprowadzamy odpowiednie akcje korekcyjne i prewencyjne, aby ostatecznie zagwarantować najwyższą jakość naszych produktów.

Z kim współpracujesz na co dzień?

Moja praca w dużej mierze opiera się na współpracy z audytorami, liniową kontrolą jakości, laboratorium i Operatorami.  Dużo czasu spędzam w obszarze produkcji, gdzie pobieram próbki naszych produktów. Pierwsze uwagi zgłaszam do Operatorów, którzy są najbliżej procesu i często podjęte przez nich działania pozwalają wyeliminować zaistniałe niezgodności. Każde śledztwo ma również swój trop, którym podążam. Jeśli są uwagi do paletyzacji kontaktuję się z Łańcuchem Dostaw, jeżeli uwagi dotyczą procesu produkcyjnego dalej współpracuję z Działem Wsparcia Procesowego. W przypadku wpłynięcia reklamacji, wiem że muszę się na tym skupić i znów angażuję zespół projektowy, który wyjaśni ewentualne przyczyny niezgodności.

A więc z jednej strony stoisz na straży jakości a z drugiej nieustannie pracujesz nad doskonaleniem?

Tak, cały czas sprawdzamy nasze procesy, ale sama identyfikacja i naprawa przyczyn niezgodności to jednak za mało. Cały czas się uczymy i dążymy do doskonałości.

Co najbardziej cenisz w swojej pracy, a co jest najtrudniejsze lub stanowi największe wyzwanie?

Najbardziej cenię sobie pracę z ludźmi. Moje stanowisko to przede wszystkim praca operacyjna. Nie spędzam całego dnia za biurkiem. Podoba mi się to, że mogę wyjść na halę i podjąć bezpośrednia działania na linii. Nie brakuje mi wyzwań, dzięki czemu nie narzekam na monotonię.

Co jest ważne w twojej pracy?

Przede wszystkim otwarty umysł i niezamykanie się w utartych schematach. Ważne są również umiejętności miękkie – dobra komunikacja i otwartość na ludzi. Staram się budować dobre relacje, które są kluczem do dobrej współpracy. Z drugiej strony ważna jest również umiejętność słuchania i zrozumienie.

Dziękujemy za rozmowę 🙂